NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
هُدْبَةُ
بْنُ خَالِدٍ
الْأَزْدِيُّ
حَدَّثَنَا
هَمَّامٌ
عَنْ قَتَادَةَ
قَالَ
قُلْنَا
لِأَنَسٍ
يَعْنِي
ابْنَ مَالِكٍ
أَيُّ
اللِّبَاسِ
كَانَ
أَحَبَّ إِلَى
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَوْ
أَعْجَبَ
إِلَى
رَسُولِ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ
الْحِبَرَةُ
Katade'den rivayet olunmuştur;
dedi ki:
Biz, Enes b. Malik'e:
"Resulullah (s..v)'in en hoşuna giden elbise hangisiydi?" diye sorduk
da, "Pamuklu" cevabını verdi.
İzah:
Buhâri libâs; Müslim-
Libas; Tirmizî, libas; Nesâî. zine: Ahmed b. Hambel. III, 134. 184, 251. 292.
Hibere: Cevherî'nin
açıklamasna göre hibere, ketenden ya
da pamuktan dokunmuş kumaş demektir.
Süslü bir görünümü olduğu için ona bu isim verilmiştir. Çünkü bu kelime
sözlükte süslü ve güzel anlamına gelir.
Bu elbisenin görünüşü
güzel olmakla beraber üzerinde fazla süs ve nakış olmayıp sade olduğundan
üzerindeki tozlan fazla belli etmediğin den dolayı Hz. Nebi'in onu beğendiği
düşünülebilir.
Dâvûdî, onun cennet
giysileri gibi yeşil renkli olduğunu, bu bakımdan beyaz renk daha makbul
olmakla beraber kefenlerin de yeşil renkli kumaşlardan yapılmasının müstehap
olduğunu söylemiştir.